Hamnen
En skyddad hamn för alla vindar

Vi finns längst in i Pukaviksbukten i Blekinges västligaste skärgård och har en väl skyddad hamn för alla vindar. Leden in är väl utmärkt på sjökort och följer man denna kommer man in i en fantastiskt naturskön vik.

2013 uppdaterades hamnen med en spolplatta för bottenspolning av båtar. Till spolplattan finns ett reningsverk som renar vattnet innan det går tillbaka till havet.

En ”Latrina” för tömning av båttoaletter kom till samtidigt och finns vid mastkransbryggan. Fr.o.m. 2015 får man inte tömma sin toalett i havet.

Vi har servicehus med dusch och toalett för gästande båtar. Grillplats för alla där man skall känna sig välkommen med sin fikakorg, grillkorv eller vad man har för gott med sig. Bredvid grillplatsen finns en liten barnvänlig strand.

Det är gångavstånd till Alholmens Camping & Restaurang. Här finns en liten servicebutik med kiosk och restaurang.

Bensin och diesel finns inom räckhåll, ca 1 km.

Vi vill att hamnen skall kännas som en ÖPPEN HAMN där alla besökare känner sig riktigt välkomna.

Avgifter för gästplats är 150 SEK/dygn inkl. el-anslutning. Djupet i hamnen medger att båtar med ett djupgående på max 1,75m kan anlöpa hamnen.

För båtplats kontakta Andreas Kreft 0721 522 112 eller mail hamn@pukaviksbatklubb.se

Ha en skön vistelse hos oss!

Pukaviks Båtklubb

Pukaviks båthamn från högre höjder.

Ansök om medlemskap

Ansök om medlemskap och båtplats.

Till ansökan »

KALENDARIUM